Ve al cas presentar-nos

En moltes cultures, i la nostra no n’és una excepció, la gent més gran tenia el paper d’oferir consell als més joves per l’experiència acumulada al llarg dels anys. I aquest model es reflectia a la societat, a la família i també en els negocis, on a més de preservar tradicions, costums i valors, part de l’educació dels aprenents venia dels coneixements i de les tècniques que es transmetien per part dels més grans als més joves.

D’un temps ençà tothom parla de la intel·ligència artificial generativa a qui se li pregunta absolutament de tot. I em pregunto si estem a les portes de desaprendre tot el que hem après, com ho hem après i perquè ho hem après. Sens dubte hi ha qui preferirà demanar-li la seva opinió, si és que se li pot dir així, a alguna intel·ligència artificial, com si realment en tingués, que li prepari una llista de possibles experiències, tradicions, valors, missions. I qui sap si també objectius, argumentant-ne per tots ells pros i cons, inclús facilitant exemples. Sens dubte l’avidesa que hom tingui a l’hora de preparar i redactar els prompts farà que la fiabilitat de la informació facilitada per la IA sigui alta. O no. Aquesta magnífica llista d’experiències estarà mancada d’emocions, de mirades, de silencis, de complicitats, d’esforç… No tan sols això. A més, sempre quedarà un alè de dubte sobre si les respostes que ha ofert la IA generativa, tot i semblar plausibles, són o no correctes, fins i tot si alguna vegada han succeït. Com a contraposició a l’esdevenir que ens ofereix la tecnologia reivindico el paper de la gent gran, o no tan gran, tant li fa, per continuar compartint experiències reals viscudes per persones, com tots nosaltres, els seus resultats, encerts i fracassos, estratègies i nous enfocs operatius. I amb això no estic tancant la porta a la intel·ligència artificial, ni molt menys. Prefereixo pensar que la seva aportació serà molt més valuosa si li donem un gran propòsit: ajudar a afrontar els gran reptes de la societat on treballant amb grans volums de dades pugui construir models predictius que permetin identificar canvis per millorar la qualitat de vida de les persones i de la humanitat.

Així docs, avui això va de presentacions. Feia temps que li donava voltes a generar un espai on, a banda de compartir l’experiència acumulada i que pugui servir d’ajuda, de referència o simplement de contrast a més d’un, em permeti interactuar amb les experiències i coneixements d’altres amb el desig que el vostre feedback, amb resultats coincidents i dispars, ens ajudi a créixer professionalment i ens permeti trobar altres solucions a nous i vells problemes que se’ns plantegen en l’àmbit professional.

Parlar d’una trajectòria professional que ha girat al voltant de l’experiència del client, de l’organització d’equips de treball, de la seva eficàcia i la seva eficiència, de la implementació de la tecnologia i la seva contribució a l’organització, de les persones i la gestió del coneixement i dels canvis i l’adaptació de les organitzacions, és parlar de transformació digital.

Quan parlem de transformació digital VE AL CAS parlar de com la innovació i la tecnologia s’adapta a les persones, i de com les acompanyem perquè visquin els canvis des de la perspectiva que les noves eines i solucions que s’implanten els ajudaran en el seu dia a dia, que els capacita en noves habilitats i que actuen com a generadors d’oportunitats que fomenten i estimulen el creixement professional. També VE AL CAS compartir les iniciatives que els equips desenvolupen per oferir la millor experiència al client. No hem d’obviar que sovint, en els temps que corren, és el client qui s’ha digitalitzat abans que moltes organitzacions i, per tant, VE AL CAS parlar de com les organitzacions adopten la tecnologia per apropar-se al client per nous canals i de com millorar l’experiència del client.

Tota l’entropia que es genera al voltant dels canvis cal canalitzar-la convenientment. I és aquí on VE AL CAS parlar de la necessitat d’acompanyar a les persones i de proporcionar entorns de treball alineats amb els temps que ens toca viure, malgrat les dificultats que els canvis provoquen a l’organització on conviuen persones de diverses generacions, cultures i perfils socials, entre d’altres, amb les seves afinitats i contradiccions.

En aquest procés de transformació VE AL CAS parlar de com a les organitzacions creem els espais de comunicació i de col·laboració necessaris per impulsar la generació d’idees, la guspira que encén el motor de la transformació.

Mentre algun gurú no s’inventi un nou concepte que substitueixi aquestes dues paraules que ho sintetitzen tot, la primera Transformació, la segona Digital, VE AL CAS parlar de com aconseguim ser proactius i explorem diferents tecnologies, noves i velles, i del que ens poden aportar en el procés de transformació dels negocis.

I és per tan sols tot això que VE AL CAS neix en un primer moment com a newsletter per parlar, debatre i compartir experiències professionals en aquests àmbits. Veurem com evoluciona.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt